İmplant uygulaması, çene kemiğinin kalitesi ve miktarı ile ilgilidir. Bu sebeple de implant uygulamasının yapılabilmesi için kemik gelişiminin tamamlanmış olması gerekmektedir. Bu süreç kızlarda 15-16, erkeklerde ise 17-18 yaşından sonra tamamlanmaktadır. Genel sağlık durumu iyi olan, çene kemiğinde yeterli kemik bulunan ileri yaştaki hastalarda da implant tedavisi yapılabilmektedir.

Diş eksikliği olan hastalar, ya da hareketli protez kullanımında zorluk çekenlere, eğer genel sağlık durumları da müsaitse implant uygulaması yapılabilmektedir. Müdahale edilemeyen diabet hastaları, ciddi kemik rahatsızlıkları olanlar, yüksek tansiyon problemi yaşayanlar ile şeker hastaları, implant uygulamasından önce kesinlikle doktorlarına danışmalıdırlar.

Bunlar haricinde, ciddi bir sağlık problemi olmayan hastalarda da emin olmak için genel ağız kontrolü, panoramik filmle birlikte bir çene filmi ve gerektiği durumlarda üç boyutlu filmler çekilebilmektedir. Bunlar yoluyla hastanın implant uygulamasına uygun olup olmadığı anlaşılır. Eğer hasta implantasyon işlemi için uygun koşullarda ise, yapılacak implant diş in boyu, çapı ve protetik açıdan değerlendirilmesi yapılır.

İmplant tedavisi hangi durumlarda uygulanır?

• Protetik tedavi çeşitleri ile tutuculuk sağlanamayan bütün dişleri eksik kişilerde
  • Hareketli protez kullanamayan yarı dişsiz kişilerde
  • Protez stabilitesini bozan ağız alışkanlıklarına sahip kişilerde
  • Protetik tedavi ile ilgili dişeti sorunları ve kemik erimesi olan kişiler
  • Tek diş kayıpları
  • Doğal dişlerin pozisyonu ve sayısı bakımından sabit protez ayağı olarak yeterli olmadığı ağızlar
  • 18 yaşından büyük olan ve kemik gelişimi tamamlanmış olan kişilerde implant tedavisi uygulanabilir.

İmplant tedavisinin dikkatle yapılması gereken durumlar ise;

• Sert ve yumuşak doku patolojileri
  • İlaç, alkol, sigara alışkanlığı
  • Kronik ve kontrol altına alınamayan şeker hastalığı
  • Kontrol altına alınamayan yüksek tansiyon